En vandring i innerstan

Några foton från min morgonpromenad i lördags morse. 

Jag skulle vara smart tänkte jag. "Behövde" köpa lite vin från bolaget, och hade passerat Östercentrum några gånger på hemväg från jobbet nu i veckan. Vet inte om det är likadant över hela landet, men bolaget håller restriktionerna, och släpper bara in ett visst antal kunder i taget, och det är bra! Men kön alltså, den blir ju lång, typ hundra meter eller nåt sånt. Känner inte riktigt att jag vill stå i en sån kö... Känns lite "utpekande" på nåt sätt 😅 

Så som sagt, tänkte vara smart och "hänga på låset" vid öppning på lördagen istället, och därför gick jag min morgonpromenad i innerstan i väntan på att bolaget öppnade... (oj, vad det låter desperat, men jag är faktiskt en väldigt måttlig person - vad gäller sånt i alla fall - tro det eller ej och jag är inte där speciellt ofta... 😇)   

 
Vacker och stor honungsros i Botaniskan. 

Ros Belle Amour


Constance Spry... saknar min... 

Men det var ju fler som hade tänkt som jag förstås. 😆 Det var ju en strålande vacker sommardag, så folk ville väl ut på stranden och skulle väl bara åka införbi och köpa nåt gott till kvällen..  

För nu har turisterna hittat hit... här är verkligen mycket folk!  

Avslutar med en kvällsbild från Kallis, här är det i alla fall inte så mycket folk som det brukar...

Subscribe to receive free email updates: