Vattningsförbud


Inte en droppe regn och så blev det vattningsförbud.Så nu är det bara att se på när växterna förtvinar i hettan.Sånt som jag inte vill ska gå förlorat har jag satt i kruka då kan jag vattna med kanna.;en här i lunden blommar och växer det bra utan vatten.


En Rododendron som hamnade i kruka i sista minuten.Var på väg att torka bort i år igen.Den for mycket illa i torkan som var förra våren då torkade blomknopparna in.Men i år slår dom ut och nya skott tittar fram .

En Alunrot som stod alltför ljust och torrt.Har fått det skuggigt och fuktigt 

Det samma med den här.Den gillade verkligen livet i kruka .Har redan börjat växa och se pigg ut.

Aklejorna Börjar vara fina i hela trädgården.



Snart har jag mogna Jordgubbar.Ska bli gott att kunna gå och plocka sig en när man går förbi.

I går hade jag en man här som putsade fönstren.Vilken lycka att slippa se all pollen och sot som satt på dom.Och då passade jag på att plocka ut ett gäng Sukulenter som stod inne och satt dom här i en stor kruka.Blev bra.

Dom vita Aliumbollarna blommar i år.Flyttade lökarna 2016 och förra året blev det inga blommor.      Trädgårdsfägring

Länkar till sidan med trädgårdsbloggar

Subscribe to receive free email updates: