Att visa sin trädgård

Det skulle ju vara så roligt att visa sin trädgård någon gång, IRL så att säga... I Riktiga Livet alltså, inte bara på bloggen. Men jag är ju så feg, och hela tiden har jag skjutit upp det, tänkt att jag först måste bli klar med än det ena och än det andra... men skall man vänta tills en trädgård känns klar blir det ju aldrig någon visning.... 

I år är det inget bevattningsförbud i Visby ännu. Det är säkert snart på gång, men oavsett blir det avsevärt senare än i fjol, då vi hade bevattningsförbud redan den 1 april! Och det är en förutsättning, att kunna få vattna med slang, om det skall kunna gå att visa någon trädgård för min del. Och eftersom man inte har en aning om hur det ser ut nästa år, så fick jag plötsligt för mig, att nu eller aldrig.... 
Så nu kliver jag ur min comfortezone... 😨 Först anmälde jag mig till Tusen Trädgårdar, som går av stapeln 1 juli, över hela landet. Men sen tänkte jag, att om värmen fortsätter så här, så kommer det mesta kanske att vara överblommat då? Så jag anmälde mig även till en visning i Trädgårdsveckan i juni också. Det var ju lite sent för foldern var redan tryckt, men fick jag vara med ändå. Så välkomna till mig den 19 juni, mellan klockan 15-19. 
Nu hoppas jag att min fina Constance Spry håller ut en vecka till... och att alla pioner inte är överblommade... 





Subscribe to receive free email updates: