Rutiga köksgardiner

Jag bjuder på en halvdunkel kvällsbild i glödlampsljus från köket, där det hänger rutiga gardinkappor sedan några timmar tillbaka. Under eftermiddagen har jag suttit där vid köksbordet och svurit över undertråd och raksöm. Det där med sömnad är verkligen inte min forte, men för en gångs skull var jag faktiskt riktigt tålmodig och lade tid på att fålla kanter ordentligt. Ingen fuskfåll med strykjärnet den här gången, alltså. Undrens tid är visst inte förbi. 

 
Till slut var allt klart, och resultatet blev faktiskt bättre än jag trodde. Jag var lite osäker på tyget (loppisfyndat), men det passar ju riktigt bra Det blir ombonat till höst, och för en kostnad av 56 kronor kan man verkligen inte klaga. Vettigare bilder får jag bjuda på en annan dag, när dagsljuset är lite bättre. 

Subscribe to receive free email updates: