Försommarsöndag

Vilken ljuvlig försommarsöndag det har varit idag. Och säga vad man vill, men den gamla klyschan stämmer: Borta bra, men hemma bäst. Eller så är det kanske snarare så att man älskar sitt hem ännu lite mer, när man har varit ifrån det lite grann. Två och ett halvt dygn räcker tydligen för att jag ska gå omkring och känna mig smått nykär. Fast å andra sidan är ju trädgården som allra ljuvligast nu. Det är inte konstigt att man drabbas av lyckorus då. Jag har en förkylning i kroppen och har tagit det ganska lugnt idag, men jag har ändå tillbringat större delen av dagen utomhus. Det blev inga större projekt, men jag har struttat runt i shorts och badtofflor med sekatören och småklippt lite här och där. 


Jag planterade också mina två nya nejlikrotplantor, som stod på vänt i växthuset. Tanken var egentligen att jag skulle ha dem på ett annat ställe, men nu hamnade de i rundeln framför köksträdgården istället. Där fanns det nämligen ett tomrum där de passar precis. Så blir det ofta när jag köper växter. Det bara blir. Att det inte är 'Scarlet Temptation' står iallafall helt klart, men å andra sidan tycker jag att de är lite för gula för att vara 'Mai Tai', för den sorten brukar dra mer åt det aprikosa hållet. Nevermind. I love them!


Det ska bli sol och 20 grader hela den kommande veckan. Kanske är det nu man skulle ha lagt in om semester... 

Subscribe to receive free email updates: